משחק מסוכן: כך תשמרו על הילדים בחנוכה

חיה ספיר No Comments on משחק מסוכן: כך תשמרו על הילדים בחנוכה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ימי החנוכה בהם נוהגים לשחק בסביבונים כבר בפתח, מומחי מכון התקנים מחדדים את הנקודות החשובות בכדי לעבור את החג בבטחה:

סביבונים נבדקים במכון התקנים הישראלי לפי תקן ת"י 562 "בטיחות צעצועים".

• סביבונים עשויים מעופרת עלולים להיות רעילים מאוד. יש להקפיד ולקרוא את הסימון, שעל גבי האריזה, לגבי הרעילות ולגבי הגבלת גיל המשתמש.
• סביבונים עשויים מעץ עם הדפס בצבע עלולים להיות רעילים. יש לשים לב להגבלת הגיל הרשומה על הסימון. סביבונים אלו בדרך כלל אינם מיועדים לילדים מתחת לגיל שלוש. ללא קשר לגיל, אין להכניס את הסביבון לפה מאחר והצבע עלול להיות רעיל.
• בסביבונים המופעלים על ידי סוללות יש להיזהר כי הילד לא יכניס את הסוללות לפה, אין לערבב סוללות חדשות עם ישנות, אין לערבב סוגים שונים של סוללות ולעיתים גם לא ניתן להשתמש בסוללות נטענות. יש לעקוב אחרי הוראות היצרן.
• בסביבונים עם קרן לייזר, אין לכוון את הקרן לכיוון העיניים או הפנים.
• יש לסלק מיידית סביבון סדוק או שבור. אורך חייו של הסביבון מלכתחילה אינו ארוך לכן, יש לבחון את הסביבון מדי פעם ולוודא שלא נוצרו בו סדקים או פינות חדות היכולות לפצוע את המשתמש.
• יש לשים לב בסימון הסביבון להגבלת הגיל. בדיקת הסביבון מתחשבת בגיל המשתמש ובנטייה של ילדים להכניס פריטים לפה ולסכנה של בליעתם. לכן, אין לתת לילדים סביבון שעליו מסומן גיל הגבוה מגילם
• אין לקנות סביבון שאינו מסומן בעברית- על הסימון יופיעו שם היצרן/ יבואן, כתובתו, ארץ היבוא, הוראות שימוש והגבלות מיוחדות. יש להקפיד לקרוא את ההוראות וההגבלות ולפעול לפיהן.
• סביבונים, גם אם הם נמכרים בתפזורת, צריך שהאזהרות הרלוונטיות תהיינה צמודות אליהם וגלויות לכל רוכש בעמדת המכירה.

ד"ר גלעד גולוב מנכ"ל מכון התקנים: "עופרת היא מתכת כבדה ורעילה מאוד שיכולה להוביל לפגיעה בבריאות בפרט אצל ילדים קטנים שההשפעות עבורם חמורות יותר, במקרה של סביבון, החשיפה היא במגע בידיים שיכולה להוביל לחשיפה עקיפה של רקמות רכות כמו עיניים וחלל הפה דרך הידיים, ולכן ההמלצה שלנו היא לא לשחק בכלל בסביבונים שעשויים מעופרת".



0 תגובות